Öfke Denetimi

Öfke en yaygın ve yıkıcı duygularımızdan biridir Öfke doğaldır fakat davranışlara yansıtılması kontrol altına alınması gereken bir duygudur. Öfke problemini çözebilmek için öncelikle öfkeyi zihnimizle algılamamız, bize ve etrafımızdakilere ne kadar zarar verdiğini keşfetmemiz gerekir. Daha sonra günlük yaşamda öfkeyi için pratik teknikler öğrenmek gerekmektedir.

  • Stresi fark edin: Bu teknik öfkenin altında yatan stres faktörlerini tanımanıza ve öfkeye dönüşmeden önce bu stresi engellemeniz için kullanılır.
  • Empati geliştirin: Durumları diğerlerinin bakış açısından görmek öfkeyi azaltır.
  • Tepki yerine cevap verin: Bu teknik kişinin otomatik olarak tepki vererek öfkesini artırmaktansa cevap vermeyi öğretir. İnsan öfkesini nasıl ifade edebileceğini öğrenebilen bir canlıdır, yeni teknikler öğrenerek öfkesini yeni ve daha az zararlı yollarla ifade edebilir.
  • İçsel konuşmanızı değiştirin: Öfke denetimi eğitiminin bir diğer yöntemi de içsel konuşmayı değiştirmektir. İçsel konuşmayı değiştirmeyi öğrenmek öfkenizi kontrol edebilmenizi güçlendirecektir.
  • Beklentilerinizi azaltın: Öfke çoğu zaman beklentilerimiz ve yaşadıklarımız arasındaki uyuşmazlıklar nedeniyle ortaya çıkar. Beklentinin azaltılması öfkenin ortaya çıkışını da azaltacaktır.